Edukacja w zakresie zdrowia jamy ustnej - Edukacja w zakresie zdrowia jamy ustnej

Edukacja w zakresie zdrowia jamy ustnej

"II Konferencja dla higienistek stomatologicznych, która odbyła się 18.04.2015 na Uniwersytecie Medycznym w Łodzi, poświęcona profesjonalnej periohigienie, skłoniła mnie do refleksji i wyciągnięcia wniosków z 10 letniego stażu pracy w charakterze higienistki pod bacznym okiem Dr-a Dariusza Gorczycy w Dental Centrum. Wspólnie mamy bardzo współczesne widzenie profilaktyki stanu zdrowia jamy ustnej. Od wielu lat działamy daleko wykraczając poza stomatologię. Dbamy nie tylko o estetykę uśmiechu ale szczególnie o zdrowie jamy ustnej, tym samym  wpływamy w znaczny sposób na zmniejszenie zachorowalności na  choroby serca, zawał, naczyń wieńcowych, udar mózgu, cukrzycę, zapalenie płuc, przedwczesny poród, niską  masę  urodzeniową noworodka." - Aleksandra Kutz - dyplomowana higienistka stomatologiczna

Uświadom sobie ,że samo szczotkowanie nie jest wystarczające!

Personalne podejście do pacjenta gwarantuje sukces leczenia. Każdy zgłaszający się pacjent do Dental Centrum w celu leczenia zębów, uzupełnienia protetycznego, zabiegu chirurgicznego, wszczepienia implantów, leczenia ortodontycznego,musi zostać poddany badaniu pod kątem kontroli płytki nazębnej, kamienia naddziąsłowego oraz poddziąsłowego. Nie oczyszczone profesjonalnie zęby ze złogów kamienia, z biofilmu są skutkiem braku powodzenia w leczeniu stomatologicznym.

Dlatego szczególna uwagę zwraca się na stany chorobowe dziąsła Gingivitis (zapalenie dziąsła) powtarzające się u szerokiej rzeszy populacji. Krwawienie podczas szczotkowania to pierwszy objaw tej choroby. W konsekwencji nie leczenia, dochodzi do Periodontitis (zapalenie przyzębia) - ta choroba nie jest już odwracalna.

Od czego zacząć leczenie?

"W dużym skrócie podstawowa higienizacja:

• w profesjonalny sposób, zęby oczyszczam z kamienia naddziąsłowego i poddziąsłowego przy użyciu skalera ultradziękowego
  • piaskuję zęby z uwzględnieniem ewentualnych uzupełnień protetycznych, implantologicznych
  • poleruję każdy ząb z osobna
  • zabezpieczam aktywną pianą z fluorem w celu wzmocnienia szkliwa i ochroną przed próchnicą
  • udzielam instruktażu higieny jamy ustnej indywidualnie podchodząc do każdego pacjenta, zalecając odpowiednie środki dla zachowania idealnej higieny .
  • Często zalecam uzupełnienie profesjonalnego czyszczenia o bardzo mało inwazyjne lecz głębokie czyszczenie poddziąsłowe z jednoczesnym zabezpieczeniem tkanek hydroxyapatytem, dodatkowo to inny sposób pracy nawet najlepszego skalera w porównaniu z Vectorem
  • Higienizacja urządzeniem Vector to pożyteczny dodatek do skalingu. Kiedy pacjent wymaga leczenia chorych kieszonek zębowych, jeżeli cierpi na zapalenie dziąsła, przyzębia, to wtedy po radiologicznej kontroli (zdjęcie panoramiczne) mierzę głębokość chorych kieszonek i przeprowadzam higienizację Vector.
  • Diagnozuję w kierunku raka jamy ustnej urządzeniem Oralitest , w bezinwazyjny, bezpieczny, bezbolesny i szybki sposób jestem w stanie sprawdzić jamę ustna pod kątem zmian nowotworowych .

Pacjenta umawiam na wizyt kontrolne (faza podtrzymująca leczenie)  -  to gwarantuje zdrowie jamy ustnej.

Chore dziąsła, pozostawiony kamień, nie oczyszczony biofilm to rezerwuar całej rzeszy bakterii, one nie pozwolą z sukcesem wyleczyć zębów, nie osiągniemy wymarzonego uśmiechu. Zakładając licówki, korony, aparaty ortodontyczne nie oczekujmy efektu leczenia bez oczyszczania. Zawsze rozpocznij leczenie od profesjonalnej higieny jamy ustnej, to klucz do zdrowia nie tylko zębów.

Takim działaniem wpisuję się w zdrowie ogólne społeczeństwa. W parze ze świadomym pacjentem to nasze wspólne dzieło.

Zapraszam na wizytę kontrolą." - Karolina Ciechowska - dyplomowana higienistka stomatologiczna